Hoppa till innehåll

Serviceanmälan

Anmäl sådant som inte fungerar i din lägenhet, exempelvis att kranen droppar eller fönster som inte går att stänga. Du kan även anmäla fel i gemensamma utrymmen i fastigheten eller på gården.

Hur går det till?

  1. Klicka på Gör serviceanmälan.

  2. Ladda gärna upp bild på felet, då kan vi ofta hantera ditt ärende snabbare.

  3. När du skickat in din serviceanmälan får du en bekräftelse via mejl.

  4. Din husvärd eller en av våra samarbetspartners kontaktar dig inom 24 timmar (helgfri vardag) för att boka tid för åtgärd eller ett videosamtal.

  5. Om du har frågor eller vill komplettera ditt ärende med information eller bilder så kan du svara på bekräftelsemejlet.

Störningar

Om du blir störd av dina grannar under dagtid (07:00-16:00) kan du kontakta växeln på 040 – 31 33 00 och be om att få prata med den bosociala utvecklaren på ditt områdeskontor.

Om störningen sker kvällstid (19:30 - 04:00) eller helgtid (19:30 - 05:00) kontaktar du trygghetsjouren på 040 – 31 33 33.

Om det gäller en pågående brottslig handling eller om någon utsätts för fara, kontakta 112.

Akuta fel

Akuta fel eller störningar på kvällar och helger, exempelvis vattenläckor eller elfel, anmäls till vår fastighetsjour. Ring 040-31 33 33.