Uppsägning vid flytt

När du säger upp din lägenhet ska du ta kontakt med Connect TV för att säga upp ditt basutbud och eventuella tilläggstjänster.

Uppsägning

Du ska säga upp basutbudet i samband med att du säger upp din lägenhet.

  1. Kontakta Connect TV kundtjänst och säg upp din TV.
  2. Lämna tillbaka anslutningsutrustningen till Connect TV på Danska vägen 57B. Du behöver komma in till Connect TV personligen eller genom ombud, med utrustningen. Du får inte lämna kvar anslutningsutrustningen i lägenheten eller till ditt områdeskontor. Om du inte lämnar tillbaka utrustningen till Connect TV kommer du bli betalningsskyldig för denna. Utrustningen ska lämnas åter senast 10 dagar efter TV-avtalets upphörande.

OBS! Utrustningen får inte lämnas in till MKB:s områdeskontor.

Flytt

Om du flyttar inom MKB och din nya bostad har Connect TV så anmäler du din flytt till Connect TV och kan flytta med din utrustning, ingen uppsägning behöver göras.

Om din nya bostad inte har Connect TV ska du säga upp basutbudet i samband med att du säger upp din lägenhet.

  1. Kontakta Connect TV kundtjänst och säg upp din TV.
  2. Lämna tillbaka anslutningsutrustningen till Connect TV på Danska vägen 57B. Du behöver komma in till Connect TV personligen eller genom ombud, med utrustningen. Du får inte lämna kvar anslutningsutrustningen i lägenheten eller till ditt områdeskontor. Om du inte lämnar tillbaka utrustningen till Connect TV kommer du bli betalningsskyldig för denna. Utrustningen ska lämnas åter senast 10 dagar efter TV-avtalets upphörande.
  3. Glöm inte att säga upp eventuella tilläggsavtal du tecknat hos Connect TV - dessa upphör inte automatiskt. Uppsägningstiden för dessa är 3 månader.

Här kan du se vilken TV leverantör vi har i våra olika fastigheter. (PDF-dokument, 330 kB)

kontakt

Telefon

040 - 615 00 00
Måndag-Fredag 08:00 - 22:00
Lördag 10:00 - 20:00
Söndag 10:00 - 20:00

Besök

Danska vägen 57, 212 29, Malmö
Måndag till fredag 08:00-16:00
Lunchstängt 11:30-12:30

E-post