Störningar

Alla ska kunna känna sig trygga i sitt hem. Det är viktigt för oss på MKB och vi arbetar mycket förebyggande i arbetet med störningar men också genom att ha en trygghetsjour och egna bosociala utvecklare på alla områden.

I hyresrätt ska du vara skötsam och visa hänsyn mot dina grannar. Det ska vara tyst (ingen hög musik eller störande ljud) efter klockan 22 och det är klokt att berätta för dina grannar när du ska göra något som kan störa dem.

Om du blir störd

Om du upplever störande ljud eller annat kan du ringa till oss och prata med din bosociala utvecklare, ring till kundtjänst på 040 - 31 33 00 så kopplar de dig rätt. Om det är efter kontorstid så kan du via jouren (040-31 33 33) få tala med trygghetsjouren som kan göra en utryckning direkt eller råda dig till vad du kan göra. I akuta fall ska du ringa polisen, 114 114 eller 112.

Om du stör

Får du besök av trygghetsjouren mer än en gång samma år och de konstaterar en störning hos dig skickar vi en faktura på 450 kronor per gång till dig.

Störning

Störning är något som gör dina grannar otrygga eller visar att du inte tar hänsyn till varken din bostad eller dina grannar. Grund för bedömningen är hyreslagstiftningen och MKB:s hyresvillkor. Det handlar alltså inte om att någon spelar lite hög musik en gång eller att barn springer över golvet i en lägenhet.

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Antal röster

143 positiva röster och 190 negativa röster.

Dela den här sidan:

  • Dela på LinkedIn
  • Dela på Google+