Cykelpool
För 10 kronor i timmen kan du använda en cykel när du behöver. Stegvis utvecklar vi vår cykelpool så att allt fler MKB-kunder kan ta del av den.
Erbjudande
I Malmö är avstånden oftast korta och det går snabbt att ta sig fram med cykel eftersom du slipper leta efter parkeringsplats. MKBs cykelpool finns idag i flera områden, bland annat Nydala, Augustenborg och Katrinelund och vår ambition är att allt fler ska kunna få tillgång till dessa cyklar. Fram tills dess är tillgången till MKBs cykelpool begränsad till de områden/fastigheter som presenteras på triply.se/mkb. Om du bor någon annanstans kan du tyvärr inte använda cykelpoolen i nuläget.
I flera fall krävs behörighet via tagg för att du ska kunna hämta ut cykeln från t.ex. ett garage eller cykelrum. Du måste därför kontakta ditt områdeskontor under öppettid innan du kan använda den.
OBS! Glöm inte att kolla så att din hemförsäkring gäller hyrda objekt. Om du blir av med cykeln under hyrtiden kan då försäkringsbolaget täcka kostnaden, minus eventuell självrisk.
Registrera dig
1. Registrera dig på triply.se/mkb. Ha Bank-ID, bankkort och registreringskod redo. Registreringskoden är din lägenhets objektsnummer.
2. Välj ett lösenord till ditt konto i samband med registreringen.
3. Ladda ner appen Triply Cykelpool från Appstore eller Google Play. Använd appen för att boka och låsa upp cykeln.
4. Nu kan du boka och hämta ut cykeln. Allt sker med digitala lås - utan nycklar!
Så här fungerar ellådcykeln
0. Boka cykeln i appen
1. I appen, starta din bokning och lås upp cykeln. Se till att bluetooth är igång på din telefon.
2. Starta cykeln. Tryck på av/på-knapp på batteriet om det finns en sådan.
3. Sätt på kontrollpanelen som sitter på styret.
4. Under cykelturen: Växla manuellt som på en vanlig cykel. Ställ in hur mycket assist (hjälp från batteriet) du vill ha via kontrollpanelen på styret.
5. När du lämnar tillbaka cykeln: Lås cykeln med ringlåset och den kätting som gårn in i det digitala låset.
6. Lämna tillbaka cykeln i appen.
Felanmäl cykel eller app
Om du har några frågor eller problem med att boka cykeln, låsa upp eller lämna den. Kontakta Triply på support@triply.se.
Om du får problem med cykeln när använder den, t.ex. en punktering, gör du en felanmälan direkt i appen.
Lämna tillbaka cykeln i tid och i gott skick
Vid upprepade felanvändning av cykelpoolen (sen tillbakalämning, nedskräpning av lådcykeln etc.) får du en varning. Om problemen kvarstår kan du komma att stängas av från bokningsmöjligheter.