MKB vinner pris för Högsta serviceindex
Det är mycket nöjda lokalkunder som ger vinsten till MKB Fastighets AB för högsta serviceindex - lokal på AktivBo:s prestigefyllda tävling Kundkristallen. – Det här är ett väldigt fint kvitto på att vi är på rätt väg i vårt utvecklingsarbete för bättre kundservice, säger Daniel Waldemarsson, affärsområdeschef för MKB Lokal.
- Att våra lokalkunder har utsett oss som vinnare i kategorin ”Högsta serviceindex - lokal” är väldigt roligt. Vi är både glada och ödmjuka inför deras fina betyg. Efter pandemin har vi valt att lägga mer tid på att träffa våra kunder och kollegor i förvaltningen fysiskt, det har gett snabbare hantering, bättre information och bättre relation med nöjdare kunder i slutändan, säger Daniel Waldemarsson.
Det är bara andra året som MKB mäter sina lokalkunders nöjdhet på det här sättet. På ett år har serviceindex höjts från 76 procent till 85 procent. Lokalkunderna är nöjda eller mycket nöjda med skötsel, service och underhåll av lokalerna och fastigheterna där de finns.
- Resultatet visar att vi lever upp till kundernas förväntningar om hur en bra hyresvärd ska vara. Vi utvecklar vår service hela tiden, även vårt digitala erbjudande. Lokalkunderna har exempelvis fått ”Mina sidor” där de enkelt och snabbt kan få information om sitt avtal, sin hyresavi och göra felanmälningar, utan att behöva kontakta kundtjänst först, säger Daniel Waldemarsson.